društvene znanosti
Učiti živjeti zajedno jedan je od četiriju stupova cjeloživotnog učenja koje navodi preporuka UNESCO-u Međunarodne komisije za razvoj obrazovanja u 21. stoljeću. Učenje suživota s drugima usko je povezano s ostalim sastavnicama obrazovanja: Promicanjem razvoja osobe, stjecanjem znanja te osposobljavanjem za zanimanje i preuzimanje odgovornosti u svijetu...
Za Židove je knjiga dragocjeno svjedočanstvo o izgradnji novog doma, za hrvatske Židove uzbudljiv dokument o odnosu njihove zajednice prema povratku u Palestinu, a za hrvatsku kulturu prvo putopisno djelo o Palestini iz pera hrvatskog Židova, koje ima svjetovni karakter...
Miroslav Tuđman u svojoj knjizi analizira preraspodjele znanja, istina, informacija, istinitost informacija i dezinformacije. Pored toga otvara problem najvažnijeg instrumenta takvog informacijskog manipuliranja, a to su mediji...
˝Knjiga Lj. Antića bavi se kritičkom raščlambom koncepcije velikosrpstva, koja je u velikoj mjeri obilježila tijek političkih kretanja Srba, uključujući široki utjecaj i u Hrvatskoj u prvoj polovici 1990-ih.˝ dr.sc. Stjepan Matković
Pred nama je knjiga okupljenih intervjua što ih je s uglednim i značajnim ljudima iz naše sredine vodio Dobroslav Silobrčić, te sustavno – kroz četiri godine – objavljivao u zagrebačkom Jutarnjem listu. Riječ je o razgovorima s istinskim protagonistima hrvatske kulture, umjetnosti, znanosti, medicine, privrede i sporta.
Knjiga ˝Uvod u pedagogiju slobodnog vremena˝ predstavlja pregled geneze jedne od suvremenijih pedagogijskih disciplina. Ova knjiga teži premostiti višegodišnji manjak aktualne i referentne pedagogijske literature iz vrlo plodnog područja interdisciplinarnog istraživanja fenomena slobodnog vremena...
Knjiga predstavlja prilog traženju najboljeg rješenja za promjene hrvatskog školstva koje nisu stranački projekt nego nacionalni interes. Naslov knjige upozorava da je u tijeku obrazovna revolucija i da će njene posljedice biti dalekosežne. Širi europski uvid pokazuje da u Europi gotovo nema zemlje koja je zadovoljna svojim školskim sustavom i većina njih...
Lotman je osnivač Tartusko-moskovske škole strukturalne poetike i semiotike koja je nastavila tradiciju ruske formalne škole i strukturalne lingvistike, ali je analizom željela obuhvatiti i cjelokupnu kulturu. Pa tako komentira tehnički progres kao kulturološki problem, a znanstvena otkrića, modu, politiku i običaje kao kulturne sustave...
Čemu služi roditelj? Što je cilj odgoja? Kakve su smjernice potrebne da bi se postalo dobar roditelj, odgojitelj, učitelj? Sve su to pitanja koja se postavljaju u ovoj knjizi ali se pokušavaju i iznaći rješenja. Ovo je jedno zanimljivo i nadasve nadahnjujuće djelo...
Pharo radi na sustavnoj tematizaciji sociologije morala, vodeći računa ne samo o baštini, nego i o najnovijim pomacima i smjerovima te tematizacije. On široko prikazuje i kritički interpretira najvažnije sociološke i druge komplementarne pristupe moralnoj problematici...
U djelu Antropologija i moderni svijet autor Claude Lévi-Strauss rekapitulira svoje glavne antropologijske teze te na jednom mjestu izlaže svojevrsni presjek glavnih tema, ideja, pojmova i nalaza koji oslikavaju njegovo originalno antropološko stajalište...
Zbornik Čemu Marx u oskudnom vremenu? Dvjesto godina od rođenja Karla Marxa daje pregled i uvid, na međunarodnom planu, kritičkog prosuđivanja uloge i značaja Marxovog mišljenja danas, kada na paradoksalan način postaje ponovno zanimljivo...