Knjiga Kvalitetna škola: škola bez prisile temeljni je tekst o pedagoškom pokretu poznatom pod nazivom "kvalitetna škola". U njoj autor dr. VVilliam Glasser uvodi čitatelja u teorijske osnove kvalitetne škole te opisuje put stvaranja u praksi škole koja se može nazvati kvalitetnom školom.
Razglog zašto bi program kvalitetne škole mogao uspjeti jest to što se on temelji na novoj teoriji - teoriji izbora. To je prvi program za poboljšanje škola koji se temelji na toj teoriji.
Djeca brzo odrastaju, a roditelji, okupirani svakodnevnim brigama, supružničkim odnosima, odnosima na oslu, egzistencijom, zdravljem, katkad i ne primijete kako im djeca svojim ponašanjem poručuju da ulaze u vrijeme tinejdžerstva.
William i Carleen Glasser su u knjizi Osam lekcija za sretniji brak spojili svoje poznavanje funkcioniranja uspješnih i neuspješnih brakova s teorijom izbora. Osam lekcija započinju temeljnom istinom: jedina osoba koju možete mijenjati ste vi sami. Ne možete natjerati vašeg supružnika da se mijenja. Što se više trudite, stvarate više nesreće.
Autor smatra da je uspostava "značajnih odnosa središte dobrog života, a izbori koje činimo odredit će njihovu kvalitetu. Takve odnose možemo stvoriti ako preuzmemo odgovornost za sebe, bez kontroliranja drugih ljudi." U svojoj savjetovateljskoj praksi autor u razgovoru s klijentom pronalazi primjerenija ponašanja, potrebna za stvaranje kvalitetnijeg života.
Teorija izbora je izazov staroj tradiciji temeljenoj na načelu "ja znam što je za tebe dobro", jer ona nastoji odgovoriti na pitanje na koje smo cijeli život pokušavali odgovoriti: Kako možemo biti slobodni živjeti načinom na koji želimo, a i dalje se dobro slagati s ljudima koji su nam u životu značajni?