Uz temeljna objašnjenja metoda realitetne terapije i njezina teorijskog okvira - teorije izbora, Robert E. Wubbolding veći dio knjige posvećuje primjeru savjetovateljskog rada s djevojčicom Susan, kojoj pomaže osvijestiti njezine probleme s okruženjem i odabrati djelotvornija ponašanja kojima će zadovoljiti svoje psihičke potrebe.
Restitucija je pristup discipliniranju koji podrazumijeva da mladi ljudi čine pogreške. Usmjeravanjem mladih na ispravljanje pogreške, a izbjegavajući kažnjavanje, ovaj pristup naglašava pozitivno rješavanje problema.
Roditelje su mnogi skloni olako okrivljavati za različita djetetova ponašanja. Pritom se polazi od pogrešne pretpostavke da roditelji znaju i mogu kontrolirati svoje dijete i sve činitelje koji na nj utječu. Savršeno roditeljstvo je tvorevina mašte, ono ne postoji, kao što ne postoji ni savršeno dijete...
Svako roditeljstvo, zapravo svako kvalitetno roditeljstvo, odrasta na pitanjima i stalnome traženju odgovora na njih. Kao roditelji nerijetko se osjećamo poput nesigurnih prvoškolaca koji, zbunjeni novim okruženjem i gomilom novog gradiva, ostaju zatečeni prvom lošom ocjenom. ...
Knjiga Status introspekcije u suvremenoj psihologiji mogla bi se nekim čitateljima na prvi pogled učiniti knjigom namijenjenom samo psiholozima i nekim psihologiji bliskim strukama. Ali i laici i stručnjaci različitih struka koriste se u svom svakodnevnom životu introspekcijom.
U knjizi se tematiziraju političke ideje i djelovanje jednoga od najistaknutijih hrvatskih političara Stjepana Radića. U razdoblju Prvoga svjetskog rata oblikovao se niz zanimljivih i za hrvatsku povijest značajnih vanjskopolitičkih stavova i aktivnosti Stjepana Radića i njegove Hrvatske pučke seljačke stranke, koje su odredile socijalizacijske obrasce...
Knjiga je u prvom redu namijenjena roditeljima koji imaju djecu u osnovnoj školi. Međutim, i ostali roditelji mogu u njoj naći mnogo informacija o tome kako odgajati dijete da bi se uspješno suočavalo sa stresom zbog školskog neuspjeha...
Odgoj za mir je danas jednako važan kao i svi ostali oblici pripreme za život tijekom procesa socijalizacije. Njegovo je mjesto još u sklopu primarne socijalizacije, ali u slučaju da to, nije moguće provesti u život u našim obiteljima, rješenje treba tražiti u predškolskim ustanovama i ostalim institucionalnim oblicima skrbi za djecu predškolske dobi.
Bitna je specifičnost rada s djecom, u usporedbi s odraslima, način komunikacije između djeteta i terapeuta. Primarna je svrha svih psihoterapija rad s pacijentovim emocijama. U radu s djecom igra postaje središnji medij, kao što je i inače igra glavni način izražavanja njihovih emocija...
Temeljni je zadatak ove knjige pridonijeti promjenama u tradicionalnoj metodologiji. Ovdje se, ponajprije, istraživanje i praksa shvaćaju kao jedinstven i generički proces rješavanja problema koji svoju integraciju postižu u svojevrsnom nacrtu istraživanja (single-sistem nacrt ili nacrt u studiji slučaja).
Teorija izbora je izazov staroj tradiciji temeljenoj na načelu "ja znam što je za tebe dobro", jer ona nastoji odgovoriti na pitanje na koje smo cijeli život pokušavali odgovoriti: Kako možemo biti slobodni živjeti načinom na koji želimo, a i dalje se dobro slagati s ljudima koji su nam u životu značajni?
Jedno od temeljnih ljudskih prava je potraga za srećom. Nadamo se sreći i neprestano za njom tragamo.