9789530620056
Novi proizvod
Nerazumno ponašanje Thalerovo je zapanjujuće, iznimno duhovito nastojanje da prizemlji ekonomiju i preobrazi naše razmišljanje o nama i svijetu koji nas okružuje.
Ovaj proizvod je rasprodan
Pažnja: Posljednji artikli na stanju!
Datum dostupnosti:
Autor | Richard H. Thaler |
Izdavač | Školska knjiga |
Godina | 2020 |
Uvez | meki |
Broj stranica | 421 |
Format | 14 x 21 cm |
ISBN | 978-953-0-62005-6 |
Jezik | Hrvatski |
Nerazumno ponašanje Thalerovo je zapanjujuće, iznimno duhovito nastojanje da prizemlji ekonomiju i preobrazi naše razmišljanje o nama i svijetu koji nas okružuje. Povezujući nova otkrića o ljudskoj psihologiji s praktičnim razumijevanjem poticaja i tržišnog ponašanja, taj „utemeljitelj” bihevioralne ekonomije (Chicago Tribune) otvara nove poglede na sve – od financija kućanstva do televizijskih igara, odabira National Foodball League i poslovnih subjekata kao što je, na primjer, Uber.
Nerazumno ponašanje otkriva kako proučavanje ljudskih pogrešnih proračuna može pomoći u donošenju promišljenih odluka u našem životu i poslu te u našim vladama.
Knjiga opisuje stvaranje bihevioralne ekonomije, odnosno uključivanje psihologije u ekonomiju i proučavanje ponašanja stvarnih ljudskih bića, a ne bića koja su isključivo racionalni optimizatori i koji kao potrošači nastoje maksimirati korisnost u granicama raspoloživog dohotka, odnosno kao proizvođači nastoje maksimirati dobit prema neoklasičnoj ekonomskoj teoriji. Autor u knjizi na vrlo zanimljiv način opisuje otpore pružane bihevioralnoj ekonomiji.
Knjiga je odličan vodič koji pokazuje prednosti uključivanja psihologije u ekonomiju i kompleksnijeg interdisciplinarnog razmatranja i tumačenja ponašanja tržišnih sudionika. Autor u njoj propituje mnogobrojna pitanja iz ekonomske teorije na zaista drukčiji način. Knjiga sadržava mnogobrojne primjere iz svakidašnjeg života, anegdote, šale s pomoću kojih je autor na vrlo osebujan način prezentirao ekonomsku povijest, punu velikih imena, trijumfa, dokaza, ali i sukoba. Kako sam autor piše o sebi da je lijen čovjek i sve promatra unutar te dimenzije, i pitanja kojima se bavi poprilično su drukčija, ali istodobno vrlo životna. Autor analizira kako se ljudi ponašaju u stvarnom životu kad kupuju i prodaju vino, kako se natječu u igrama, kako izabiru igrače u NFL ligi te kako štede za starost. Na temelju te analize dokazuje da te odluke nisu u skladu s teoremima izvedenim u standardnim ekonomskim udžbenicima.
Kao vrijedna znanstvena monografija, pisana vrlo zanimljivim stilom pogodnim za razvijanje dubljih promišljanja u znanstvenom istraživanju, knjiga je namijenjena nastavnicima i studentima diplomskih i poslijediplomskih studija iz područja ekonomije, a može biti dragocjena i nastavnicima i studentima prava i filozofije jer nudi pregled razvoja jedne ekonomske škole. Jednako tako namijenjena je i nastavnicima u srednjim školama kao dopunska literatura za dinamičnije i suvremenije poučavanje o ekonomskim temama. Čitatelju omogućuje to da se na vrlo zanimljiv način upozna s nastajanjem znanstvenih članaka i znanstvenih djela koja su, nakon što su objavljena, imala iznimno velik odjek u akademskoj zajednici.
Knjiga je vrijedna literatura u proučavanju ekonomskih škola i djela pojedinih ekonomista. Osim toga, ona će svima koji su zainteresirani za tu problematiku pomoći da bolje razumiju ponašanje ljudi u svakidašnjem životu.
52,00 KM
55,10 KM
47,90 KM
42,80 KM
42,80 KM
80,00 KM
25,00 KM
100,00 KM
117,00 KM
65,00 KM
35,00 KM
106,00 KM
35,00 KM
37,00 KM
75,00 KM
86,00 KM
65,00 KM
97,00 KM
42,00 KM
47,40 KM
59,00 KM
96,00 KM
115,00 KM
106,00 KM
125,00 KM
129,00 KM
46,80 KM
105,70 KM
85,80 KM
94,50 KM