Thomas Elsaesser i Malte Hagene
9789538196058
Novi proizvod
Teorija filma jedinstven je pregled povijesnih teorija filma koje se prate u odnosu spram 8 ključnih teorijskih koncepata izlučenih iz suvremenih shvaćanja o odnosu filma prema gledatelju – film kao okvir i prozor kroz koji se promatra svijet, film kao vrata koja posreduju između gledatelja i svijeta, film kao zrcalo, film kao oko, film kao koža u odnosu spram tijela i dodira; film kao uho...
Ovaj proizvod je rasprodan
Pažnja: Posljednji artikli na stanju!
Datum dostupnosti:
Autor | Thomas Elsaesser i Malte Hagener |
Izdavač | Hrvatska sveučilišna naklada |
Broj stranica | 271 |
Format | 16 x 24 cm |
ISBN | 978-953-819-650-8 |
Jezik | Hrvatski |
Kakav je odnos između filma i gledatelja? To ključno pitanje Thomas Elsaesser i Malte Hagener stavljaju u središte svoje proslavljene Teorije filma. Svaka vrsta filma (i svaka teorija filma) prvo zamišlja idealnoga gledatelja, a potom ocrtava dinamiku interakcije između ekrana i gledateljeva uma, tijela i osjetila. Koristeći sedam karakterističnih konfiguracija odnosa između gledatelja i ekrana, počevši s "vanjskim" i napredujući prema "unutarnjim" odnosima, dvojica autora prate najvažnije faze u razvoju teorije filma od njezinih početaka do danas – od neorealističkih i modernističkih teorija do psihoanalitičkih teorija, teorije aparata, do fenomenoloških i kognitivnih teorija, uključujući i najnovije kombinacije s filozofijom i neurologijom. U hrvatskom izdanju predstavljamo drugo međunarodno englesko izdanje knjige Teorija filma: uvod kroz osjetila, prvi put tiskane na njemačkome 2007., koje je ekstenzivno revidirano, a dijelovi iznova napisani, uključujući i prošireno posljednje poglavlje koje teoriju filma u potpunosti prenosi u digitalno doba.
Teorija filma: uvod kroz osjetila jedinstven je, u svjetskim razmjerima originalan pregled povijesnih teorija filma koje se prate u odnosu spram osam ključnih teorijskih koncepata izlučenih iz suvremenih shvaćanja o odnosu filma prema gledatelju – film kao okvir i prozor kroz koji se promatra svijet, film kao vrata koja posreduju između gledatelja i svijeta, film kao zrcalo, film kao oko, film kao koža u odnosu spram tijela i dodira; film kao uho, film kao ekran mozga te, najzad, film u digitalnom okolišu. Namjera dvojice autora bila je da ponude sintetički pregled filmskih teorija, ali takav koji će pomiriti raznovrsne, često i sukobljene smjerove razmišljanja o filmu (npr. američki nasuprot europsko-kontinentalnom; psihološko-empirijskog naspram onom visoko spekulativnom), a to čini tako upravo tako da pokazuje kako različiti trendovi teoretiziranja komplementarno ističu i interpretiraju ovaj ili onaj tematski izdvojen aspekt odnosa filma spram gledatelja. (Hrvoje Turković)
29,90 KM
13,90 KM
48,00 KM
20,00 KM
20,00 KM
20,00 KM
20,00 KM
20,00 KM
20,00 KM
20,00 KM
24,00 KM
74,00 KM
25,00 KM
66,00 KM
138,60 KM
38,50 KM
95,00 KM
48,00 KM
50,00 KM
20,00 KM
21,50 KM
21,20 KM
21,50 KM
21,50 KM
80,00 KM
52,50 KM
30,50 KM
60,00 KM
21,50 KM
37,30 KM