9789958673887
Novi proizvod
Knjiga Andree Lešić Popularni žanrovi i alternativni svjetovi: Atwood, Le Guin, Byatt pravovremen je i izvrsno pogođen doprinos književnoj teoriji i povijesti književnosti u času kad naočigled osiromašuju uloga i status kulturne pismenosti – uloga i status onoga što bismo mogli nazvati alfabetizmom – a onda i zamisao o čovjeku kakvu znamo barem od Platona.
Pažnja: Posljednji artikli na stanju!
Datum dostupnosti:
Autor | Andrea Lešić |
Izdavač | University Press |
Godina | 2022 |
Uvez | meki |
Broj stranica | 258 |
Format | 15x23 cm |
ISBN | 9789958673887 |
Jezik | Hrvatski |
Knjiga Andree Lešić Popularni žanrovi i alternativni svjetovi: Atwood, Le Guin, Byatt pravovremen je i izvrsno pogođen doprinos književnoj teoriji i povijesti književnosti u času kad naočigled osiromašuju uloga i status kulturne pismenosti – uloga i status onoga što bismo mogli nazvati alfabetizmom – a onda i zamisao o čovjeku kakvu znamo barem od Platona.
Rukopis obaseže šest središnjih poglavlja, na preko 310 kartica teksta. U prvim trima autorica opisuje i propituje različite teorije popularnih žanrova, osobito romanse, a u drugim trima stavlja naglasak na pripovjedne poetike triju književnica, Margaret Atwood, Ursule Le Guin i Antonije Susan Byatt. Prva tri poglavlja ujedno su mikroanalize triju konceptualnih aparata u času susreta s popularnim žanrovima: prvo zagrebačke stilističke škole (Zdenko Škreb, Viktor Žmegač, Milivoj Solar), potom angloameričke teorije romana (Clara Reeve) i, na kraju, kritike kako ju je u dvadesetome stoljeću odredio Northrop Frye (posebno je poticajna autoričina odluka da u to poglavlje uvede Fredrica Jamesona kao privilegiranoga čitatelja Fryea). Zajedno, ta tri poglavlja ocrtavaju luk od premise da popularne žanrove ne možemo razumjeti kao nisku ili trivijalnu književnost, u opreci prema visokoj književnosti, do zaključka da je za razumijevanje popularnih žanrova – osobito romanse – presudna razlika, ne opreka, između života i preživljavanja (književnosti).
Iz recenzija:
“…Pametno i promišljeno, autorica ne zdvaja nad književnosti u času književne, kulturne i civilizacijske krize, nego razmatra takozvane popularne žanrove, primarno romansu, kao književni format koji je jedinstveno domišljen za suočavanje s krizom i gubitkom, i zbog toga za književnost ima vrijednost definicije. Lešić pokazuje da popularni žanrovi nisu naprosto demokratsko pismo (kako se obično razumije roman), nego su ekonomski i ekološki korektiv takvoga razumijevanja književnosti, s naglaskom na pitanje književne reprodukcije – s naglaskom na književnost kao stanoviti oikos…”
Prof.dr. Tatjana Jukuć
„...Lešić i njezina teorijska utemeljenost kao i vješt odabir analitičkog korpusa pokazuju da se radi o značajnoj studiji u našem akademskom prostoru još uvijek zanemarene i nedovoljno istražene teme, za razliku od angloameričkih studija gdje pomak od postmoderne hibridnosti do pune emancipacije žanra spada među ključne odlike koje definiraju zaokret u američkoj književnosti nakon postmodernizma. Stoga se ova knjiga priključuje aktuelnim književno-teorijskim debatama 21. stoljeća i tu leži njezina dodatna vrijednost. Najzad, Lešićkina studija doprinosi približavanju i daljem istraživanju ogromnog korpusa žanrovske književnosti, izoštrava svijest o njezinom historijskom razvoju i modifikacijama, i njezinim beskrajnim izražajnim mogućnostima, u sprezi s feminističkim, marksističkim, ekokritičkim i drugim interpretativnim okvirima. Stoga ju svesrdno preporučujem za objavljivanje i pozdravljam kao vrsan doprinos feminističkim studijama i teoriji žanra.“
Prof.dr. Sanja Šoštarić
29,90 KM
13,90 KM
48,00 KM
20,00 KM
20,00 KM
20,00 KM
20,00 KM
20,00 KM
20,00 KM
20,00 KM
24,00 KM
74,00 KM
25,00 KM
66,00 KM
138,60 KM
38,50 KM
95,00 KM
48,00 KM
50,00 KM
20,00 KM
21,50 KM
21,20 KM
21,50 KM
21,50 KM
80,00 KM
52,50 KM
30,50 KM
60,00 KM
21,50 KM
29,50 KM