POPULARNI ŽANROVI I ALTERNATIVNI SVJETOVI: ATWOOD, LE GUIN, BYATT Prikaži uvećano

POPULARNI ŽANROVI I ALTERNATIVNI SVJETOVI: ATWOOD, LE GUIN, BYATT

Andrea Lešić

UNIVERSITY PRESS

9789958673887

Novi proizvod

Knjiga Andree Lešić Popularni žanrovi i alternativni svjetovi: Atwood, Le Guin, Byatt pravovremen je i izvrsno pogođen doprinos književnoj teoriji i povijesti književnosti u času kad naočigled osiromašuju uloga i status kulturne pismenosti – uloga i status onoga što bismo mogli nazvati alfabetizmom – a onda i zamisao o čovjeku kakvu znamo barem od Platona.

Više detalja

Pažnja: Posljednji artikli na stanju!

30,00 KM .

Podaci

Autor Andrea Lešić
Izdavač University Press
Godina 2022
Uvez meki
Broj stranica 258
Format 15x23 cm
ISBN 9789958673887
Jezik Hrvatski

Više informacija

Knjiga Andree Lešić Popularni žanrovi i alternativni svjetovi: Atwood, Le Guin, Byatt pravovremen je i izvrsno pogođen doprinos književnoj teoriji i povijesti književnosti u času kad naočigled osiromašuju uloga i status kulturne pismenosti – uloga i status onoga što bismo mogli nazvati alfabetizmom – a onda i zamisao o čovjeku kakvu znamo barem od Platona.

Rukopis obaseže šest središnjih poglavlja, na preko 310 kartica teksta. U prvim trima autorica opisuje i propituje različite teorije popularnih žanrova, osobito romanse, a u drugim trima stavlja naglasak na pripovjedne poetike triju književnica, Margaret Atwood, Ursule Le Guin i Antonije Susan Byatt. Prva tri poglavlja ujedno su mikroanalize triju konceptualnih aparata u času susreta s popularnim žanrovima: prvo zagrebačke stilističke škole (Zdenko Škreb, Viktor Žmegač, Milivoj Solar), potom angloameričke teorije romana (Clara Reeve) i, na kraju, kritike kako ju je u dvadesetome stoljeću odredio Northrop Frye (posebno je poticajna autoričina odluka da u to poglavlje uvede Fredrica Jamesona kao privilegiranoga čitatelja Fryea). Zajedno, ta tri poglavlja ocrtavaju luk od premise da popularne žanrove ne možemo razumjeti kao nisku ili trivijalnu književnost, u opreci prema visokoj književnosti, do zaključka da je za razumijevanje popularnih žanrova – osobito romanse – presudna razlika, ne opreka, između života i preživljavanja (književnosti).

Iz recenzija:

“…Pametno i promišljeno, autorica ne zdvaja nad književnosti u času književne, kulturne i civilizacijske krize, nego razmatra takozvane popularne žanrove, primarno romansu, kao književni format koji je jedinstveno domišljen za suočavanje s krizom i gubitkom, i zbog toga za književnost ima vrijednost definicije. Lešić pokazuje da popularni žanrovi nisu naprosto demokratsko pismo (kako se obično razumije roman), nego su ekonomski i ekološki korektiv takvoga razumijevanja književnosti, s naglaskom na pitanje književne reprodukcije – s naglaskom na književnost kao stanoviti oikos…”

Prof.dr. Tatjana Jukuć

„...Lešić i njezina teorijska utemeljenost kao i vješt odabir analitičkog korpusa pokazuju da se radi o značajnoj studiji u našem akademskom prostoru još uvijek zanemarene i nedovoljno istražene teme, za razliku od angloameričkih studija gdje pomak od postmoderne hibridnosti do pune emancipacije žanra spada među ključne odlike koje definiraju zaokret u američkoj književnosti nakon postmodernizma. Stoga se ova knjiga priključuje aktuelnim književno-teorijskim debatama 21. stoljeća i tu leži njezina dodatna vrijednost. Najzad, Lešićkina studija doprinosi približavanju i daljem istraživanju ogromnog korpusa žanrovske književnosti, izoštrava svijest o njezinom historijskom razvoju i modifikacijama, i njezinim beskrajnim izražajnim mogućnostima, u sprezi s feminističkim, marksističkim, ekokritičkim i drugim interpretativnim okvirima. Stoga ju svesrdno preporučujem za objavljivanje i pozdravljam kao vrsan doprinos feminističkim studijama i teoriji žanra.“

Prof.dr. Sanja Šoštarić

30 drugih knjiga iz iste kategorije: